fredag 24. april 2009

Funk, Spotify, og greier.

Det begynner sakte å gå opp for meg nøyaktig hvor brilliant og revolusjonerende Spotify er. Jeg satt på Fru Hagen igår (Balsam var stengt, så da gikk man tilfeldig og på måfå), med en venninne og drakk øl. Jeg oppdaget etterhvert at de spilte en del funk/soul/etc., en sjanger jeg er glad men lite bevandret i, og da jeg stakk bort til baren etter mer øl, så hadde de selvsagt en skjerm med en Spotify-spilleliste. Følgelig trengte jeg bare å lene meg frem og notere meg (jeg går med ei blokk i baklomma hvor jeg skriver ned alt av musikk og film og etc. som må sjekkes ut) navnet på albumet: What it Is!: Funky Soul and Rare Grooves. Kvadruppelalbum tettpakka med fet funk og greier fra seksti- og søttitallet, som tilogmed er å plukke opp fra PK. Riktignok til en del hundringser, så man får vente til neste lønningspose, men imellomtida har man jo for fanden Spotify - selv om jeg blir redusert til å høre på det gjennom kjipe laptophøytalere.

Og i tillegg fant jeg to låter som umiddelbart var så kule at jeg må skaffe meg skive av de bandene: The Bar-Kays og Grassella Oliphant Quartet. Og med 91 låter av ulike artister er jeg klar for et skikkelig dypdykk i enda en sjanger, jeg trenger uansett en pause fra all stoneren jeg graver opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar