lørdag 8. august 2009

Reggae chill n grill

Herregud. De har spilt reggae utafor i parken hele dagen. Jeg drømte i reggaebeats før jeg våkna, og ellers har det bare vært reggaerytmer og dancehalljalling og det som er i gudene vet hvor mange timer. Og jeg hater reggae. Reggae er kanskje den sjangeren jeg har mest imot, alle artister nekter å utvikle seg, idealet er tvert imot å regressere og være så likt Bob Marley som overhode mulig. Det er liksom grenser for hvor lenge man orker å høre på noe som er helt likt, hele tiden. Marley selv var i det minste litt innovativ.

Ikke greier jeg å overdøve det heller, for jeg orker ikke å ha min egen musikk på høyt nok.

Igår hadde jeg et festlig gjensyn med en film jeg ikke har sett siden den sånn ca. kom ut, nemlig Gridlock'd med bl.a. Tupac, Tim Roth og Thandie Newton. Stilig nok film, men de tre nevnte har et band i filmen, ved navn Eight Mile Road, og de to særdeles kule jazzlåtene de spilte iløpet av filmen stakk seg markant ut. Dog, spotify kan hverken hjelpe med spor eller soundtrack fra filmen. Får se om det er noe jeg kan grave opp elsewhere, og forhåpentligvis i noe som har så lite som mulig til felles med 2pac sånn ellers, for det er kanskje en av de mest oppskrytte talentene i hip hopens historie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar