lørdag 15. august 2009

Stonerupdate

Jepp, gått litt i seig stoner i det siste, i anledning vekslende vær som i hovedsak heller mot kontinuerlig pissregn. Gravde frem ei gruppe jeg ikke har hørt på på en stund, nemlig Sons of Otis, som spiller seig stoner/sludge i samme gate som Sleep. Spotify kan skilte med Songs for Worship og ei splitskive med Queen Elephantine (et band jeg ikke har hørt på enda, men jeg går utifra at det er i samme gate), førstnevnte er sabla fet og tung. Også lytta en del på Sleeps Jerusalem, som er en ganske seig og fet sak, men det har kommet meg for øre at det er en kjipere versjon av Dopesmoker, noe noen gjerne kunne ha sagt før jeg kjøpte Jerusalem. Men som sagt, Jerusalem er veldig kul den også. Kom på at jeg måtte skaffe meg Sons of Otis og Sleep-skiver, noe som også minte meg på å gå til anskaffelse av Acid King, som også er grisefet stoner av type seig (mer på sida deres, forøvrig).

Også lytta på Boris sin Amplifier Worship, som begynner å vokse seg på meg som favorittskiva mi av dem, helt riktige mengder drone og sludge. De har nettopp kommet med to nye splitter med to band jeg aldri har hørt om, Torche og 9dw, men får lytte nærmere på dem før jeg bestemmer meg for om jeg vil ha dem (har, som nevnt i tidligere innlegg, blitt litt skeptisk til Boris etter Kurihara-samarbeidene og Smile).

Et av Acid Kings plateselskap, Small Stone, tipsa meg videre om Novadriver, som umiddelbart låter ganske kult. Litt mer i klassisk/psykedelisk rock-land, men fortsatt gjennomført og kult. Small Stone er også hjem til mye annen kul stoner, psykedelisk og annen bluesbasert og tung rock. Absolutt verdt en titt, men ikke helt der oppe med mine store favoritter Tee Pee.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar