tirsdag 7. juli 2009

Elektronika til flyttinga

Drev og pakka nedi pappesker i går, og tenkte jeg samtidig skulle se å høre på Ladytron, som jeg har ment å gjøre lenge. Hørte i all hovedsak på den nyeste, Velocifero, siden jeg hørte og likte singelen derfra (Ghosts-singelen med remixer er ganske kul også). Og ja, fete og suggerende greier, minna vagt om Miss Kittin & The Hacker, og beviser at jeg er på riktig vei for å finne mer kul elektronika. Og ikke minst var det litt som å miste tida mens jeg pakka for harde livet (nå er forøvrig alle CD-ene og vinylene i esker, blir bare kjipe laptophøytalere eller digge hodetelefoner på meg nå).

Ellers har jeg drevet og hørt litt på Daedelus sin Exquisite Corpse idag, som er ei temmelig kul skive full av klipp-og-lim-sampling og andre fete beats, med noen kule gjesteopptredener (inkludert den ene MF Doom-låta jeg liker. Nei, jeg er ikke noe særlig fan av ham). Anbefales for alle som liker litt eksperimentell sampling og beats á la RJD2 (Deadringer-skiva hans er spesielt fet), Blockhead (produsert en del for Aesop Rock, og skiva Downtown Science er også temmelig kul) og Odd Nosdam (snekra sammen en god del av beatsene til cLOUDDEAD pluss produksjon, og har en del egne utgivelser - sjekk spesielt ut Burner og Live Level Wires).

Til slutt har jeg hørt en del på Björks Vespertine, og klarer fortsatt ikke helt å se verdien av Björk som noe annet en ålreit bakgrunnsmusikk, det er definitivt ikke noe jeg greier å bare sette meg ned å høre på. Muligens med hederlig unntak av Homogenic.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar