fredag 8. mai 2009

Myspace-mas og annet nyoppdaget

Vel, jeg får flere henvendelser i uka fra folk som vil bli vennen min på myspace. Ikke fordi mitt vennskap er så sabla ettertraktet, men fordi jeg er i en eller annen gruppe de pusher musikken sin nådeløst på. Men, her og der dukker det opp bra band som Le Cul, danske karer med litt rockabilly, litt punk, og en hel del blues. Gratis EP har de også på intarwebsen. Temmelig fete greier. I tillegg ble jeg mast på av Sugarmama for litt siden, som spiller litt åttitalls-inspirert rockpop ifølge dem selv, men jeg må si jeg føler mye mer av en søttitallsvibb selv, med litt funk kasta oppi. Gratis konsert på Garage (Oslo) 14. mai hvor man ihvertfall finner meg, har stor tro på at de er en del kulere live også.

Men, sånn jevnt over er det bare kjipe norske band og italienske svartmetallere som vil ha oppmerksomheten min.

Jo, også må jeg få påpeke hvor greit det er med små ukjente/halvkjente band på myspace, siden de som oftest linker videre til band de liker, og da finner man mye fett - for eksempel Black Cobra (skambra hardcore spilt av én trommis og én gitarist med en hel del pedaler) som linka videre til Acid King (skambra stoner/doom som det er litt skammelig at jeg ikke oppdaga før).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar