mandag 15. juni 2009

Do you want to get high, man?

Does Pinocchio have wooden balls, man? Meth og Red var temmelig kult, litt for mye fra siste skiva, og kanskje litt slapp opptreden, men absolutt temmelig gøy. Kveldens høydepunkt inkluderte at Meth greide å gå noen skritt på publikums hender, og at det ble lovet ny film med begge á la How High. Sånn jevnt over var vel egentlig det mest minneverdige ved konserten ting som ikke var musikken - for eksempel somalieren som grafsa på meg i tro om at jeg var jente og så ganske beklemt ut da jeg snudde meg og den herlig glorete Obama-skjorta til Meth.

A-lagskarer som oppvarming var derimot fryktelig tafatt og kjedelig. Når faen skal norsk hip-hop ta seg sammen.

Utover kvelden ble det også brasiliansk bar på Youngstorget med oppvisning i alle latinolåtene alle har hørt en million ganger (tenk La Bamba og Gipsy Kings). Ellers på musikkens dag hørte jeg på litt tilfeldig. Mye kassegitargnål på Olaf Rye, spennende indie nederst i Markveien, og noe kule world-greier i Vaterlandsparken. Det var også dagen for dop - jeg ser ikke på speedfreaks med det blikket der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar