mandag 15. juni 2009

Kunsten å finne konserter på intarwebsen

Det er dritvanskelig å finne konserter i Oslo, mest fordi mailinglistene suger pikk. Feller, Dee og SS har en anstendig greie gående, men det er nå bare å forvente. Garage sier ifra dagen det skjer, og Elm og Mono gidder tydeligvis aldri å sende ut (evt. så ligner de så sykt mye på spam at de går rett i søpla). Blå er også veldig selektive på når de gidder å si ifra om konserter og slikt; og det er uansett masse småscener rundt om i Oslo som jeg aldri følger med på (f.eks. Revolver og Mir).

Vel, Mono-hjemmesida tipsa meg nettopp om onyourstage.no, som, for Oslo, ihvertfall har en semi-adekvat samling konserter, ei uke eller to fremover i tid. Man får jo selvsagt håpe at sida blir akutt bedre snart, så slipper jeg å regelmessig tråle gjennom nettsidene til konsertlokalene i nærheten i håp om å finne noe stæsj. Ja, jeg har hørt om last.fm, nei den finner bare konserter på spektrum (omtrent). Ja, jeg vet myspace har en sånn søkefunksjon, men den er så langt fra adekvat at jeg kunne dø.

Unnskyld meg mens jeg går gjennom alle de interessante bandnavna jeg fant på dagens konsertlokalegjennomsøk på myspace. Nevnte jeg forresten Wolves in the Throne Room 3. juli på Garage?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar