fredag 5. juni 2009

Don't fuck up (don't fuck yourself)

Det eneste problemet med samleskiva til Kyuss (jeg sier samleskive, men det er strengt talt alle B-sidene, noen live-spor, og én bra låt fra hver skive, og jeg er av den oppfatning at mye av B-sidene til Kyuss er bedre enn det som var på skive) er låta I'm Not fra den elendige Wretch. Hvis noen kunne slette den skiva fra Kyuss-katalogen hadde jeg vært ganske fornøyd.

Hørt en del på den nye Eels-skiva nå, den er en million lysår bedre enn Blinking Lights and Other Revelations, men det skal ikke så sabla mye til. Mr. E låter uansett mye mer fokusert enn han har gjort før, og han har stabla på beina et eller annet som legger seg midt mellom Souljacker og Beautiful Freak. Absolutt ingen dum greie, men det blir litt opp og ned i lydbildet, med litt brå overganger. Men jeg er fornøyd. Mr. E er tilbake, og har hivi alle de svulstige arrangementene på båten til fordel for innslag av sære keyboardeffekter og kul gitar. Også har'n grodd ut skjegget enda mer enn på Souljacker-coveret. Ma won't shave me, Jesus can't save me.

Har også lytta veldig mye på Kitty Wu sin Knives and Daggers i det siste, som er den foreløpige sisteskiva (den neste er på trappene, skal man tro nettsida), og nå begynner den endelig å vokse skikkelig på meg. Jeg synes hverken den eller The Rules of Transportation klarer å hamle opp med førsteskiva Privacy, men de har jo også utvikla seg. Jeg må si jeg gleder meg til den neste skiva, og ihvertfall til lovnaden deres om å turnere igjen, har ikke sett dem siden Roskilde 2003.

Ellers så gravde jeg frem Nattefrost - Terrorist (nekronaut pt. 1), ganz black punk som passer perfekt om sommeren. Nattefrost er også kjent som vokkisen i Carpathian Forest (personlig favoritt: Defending the Throne of Evil), og er trass i heroinkjøret er flott fyr. Herlig selvironisk, og det var deilig å se ham på Inferno '05 i tights og tanga med en banan i beltet. Han skal ha det at han er bein jævla hard og bare fokuserer på å lage veldig punk og/eller 70-tallsrock-inspirert svartmetall mens han holder fast ved en sånn veldig original og ikke trve grimhet. Eller som det står bakpå skiva: True primitive narrow-minded elite black metal!!!

Haha, også fant jeg den siste EP-en, med halvparten noen sære gamle opptak av Fenriz (som låter ganske stoner (litt sånn doomete typ Acid King) med masse fuzz) med ham selv på alle instrumenta og atpåtil en temmelig dritstygg vokal oppå (vi husker vel alle hans sensasjonelle prestasjoner fra Trygdekontoret), og den andre halvparten den sedvanlige galskapen til en pengelens Nattefrost. Jess, Engangsgrill til folket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar